Bootcamp rekenen en spelling op De Windroos
De afgelopen periode heeft De Windroos net als vele andere scholen opnieuw subsidie aangevraagd voor de inhaal- en ondersteuningsprogramma’s. In de tweede ronde subsidie heeft de school er onder andere voor gekozen om leerlingen extra te ondersteunen in de vaardigheden die minder tijd hebben gekregen om te kunnen beklijven, herhalen of automatiseren. Om de vertraging met plezier in te halen heeft de school bootcamptrainer Christel Ahles ingevlogen die met de kinderen via bewegend leren aan de slag ging met rekenen en spelling.
Drie verschillende groepen leerlingen werkten aan het inslijten van de tafels via meerdere zintuigen tegelijk. Daarnaast mochten ze rennen, slalommen, springen, kruislings lopen met kleuren. Ook heeft een groep leerlingen spellingcategorieën herhaald en extra ingeoefend. Deze categorieën werden ondersteund door gebaren, bewegen en kleuren.
Bij deze bootcamps was het niet nodig om de kinderen te enthousiasmeren. Doordat ze actief betrokken waren bij hun eigen leerproces, ging dat vanzelf. Ook leverde het hele trotse leerlingen op die uitkeken naar de volgende training. Zij hebben ervaren dat zij dit stukje onder de knie hebben gekregen door intensief te oefenen en ervaren een mooie boost in hun zelfvertrouwen.